Uğur İbrahim Altay dünya başkanı seçildi
Uğur İbrahim Altay dünya başkanı seçildi
Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, dünyanın en büyük yerel yönetim ağı olan Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler Dünya Teşkilatı'nın (UCLG) 2026-2029 dönemi başkanlığına seçildi.
Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, dünyanın en büyük yerel yönetim ağı olan Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler Dünya Teşkilatı'nın (UCLG) 2026-2029 dönemi başkanlığına seçildi.
Fas'ın Tanca kentinde gerçekleştirilen UCLG Dünya Konseyi Toplantısı'nda yapılan seçimde Mexico City Belediye Başkanı'nı geride bırakan Başkan Altay, büyük farkla zafere ulaşarak dünya genelinde 240 binden fazla yerel ve bölgesel yönetimi temsil edecek UCLG'nin yeniden başkanı oldu.
Seçimin ardından değerlendirmelerde bulunan Başkan Altay, elde edilen başarının yalnızca şahsına değil, Konya'ya, Türkiye'ye ve Türk yerel yönetim anlayışına duyulan güvenin göstergesi olduğunu söyledi.
Konya'nın uluslararası alandaki temsil gücünün daha da arttığını vurgulayan Altay, yeni dönemde şehirler arasındaki dayanışmayı güçlendirmeyi, iklim değişikliği, göç, su krizi, afetler ve yoksulluk gibi küresel sorunlara karşı yerel yönetimlerin ortak hareket etmesini sağlamayı hedeflediklerini ifade etti.
Başkan Altay, UCLG Başkanlığı sürecinde savaşların son bulması, kalıcı barışın sağlanması ve özellikle Gazze başta olmak üzere çatışma bölgelerindeki insanların sesi olmaya devam edeceklerini belirterek, şehirlerin ortak vicdanını temsil edeceklerini dile getirdi.
Seçim sürecinde destek veren Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'a, hükümete, Dışişleri Bakanlığı'na, UCLG üyesi şehirlere ve Konyalılara teşekkür eden Altay, Konya'nın uluslararası platformlarda güçlü şekilde temsil edilmeyi sürdüreceğini kaydetti.
Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler Teşkilatı (UCLG), 140 ülkede 240 binden fazla yerel yönetimi ve 175'in üzerinde yerel ve bölgesel yönetim birliğini bünyesinde barındırıyor.





