Gölün devleri görücüye çıktı
Gölün devleri görücüye çıktı
Konya'nın "denizi" olarak bilinen Beyşehir Gölü'nde av yasağının sona ermesiyle birlikte balıkçılar yeniden göle açıldı.
Konya'nın "denizi" olarak bilinen Beyşehir Gölü'nde av yasağının sona ermesiyle birlikte balıkçılar yeniden göle açıldı.
Sezonun ilk günlerinde ağlara takılan iri sazan balıkları, hem balıkçıların hem de vatandaşların yüzünü güldürdü.
Türkiye'nin en büyük tatlı su gölü olan Beyşehir Gölü'nde av sezonunun başlamasıyla hareketlilik yaşanıyor.
Av yasağının kalkmasının ardından tekneleriyle göle açılan balıkçılar, bereketli avlarla kıyıya dönmeye başladı.
Dev Sazanlar Dikkat Çekti
Yeni sezonun ilk günlerinde ağlara takılan büyük boy sazan balıkları dikkat çekti. Beyşehir Tarım ve Orman Müdürü Hüseyin Özver de balıkçılarla bir araya gelerek avlanan balıkları inceledi.
Yaklaşık 80 santimetre uzunluğunda ve 12 kilogram ağırlığındaki dev sazanı eline alan Özver, Beyşehir Gölü'nün bereketini bir kez daha gözler önüne serdi. Balıkçılar da ağlara takılan iri sazanlarla objektiflere poz verdi.
Özver, “ Beyşehir Gölümüz nimetlerini sunmaya devam ediyor. Sazan balıkları tezgahlarda yerini almaya başladı. Tüm avcılarımıza kazasız, bol, bereketli bir av sezonu diliyorum.”sözleriyle paylaşımda bulundu.
Bölge Ekonomisine Katkı Sağlıyor
Beyşehir Gölü, doğal güzelliğinin yanı sıra balıkçılıkla geçimini sağlayan aileler için de önemli bir gelir kaynağı olmayı sürdürüyor.
Av sezonunun başlamasıyla birlikte hem balıkçıların hem de bölge ekonomisinin hareketlenmesi bekleniyor.





