Yeni sezon eğitimle başladı
Yeni sezon eğitimle başladı
Konya'nın Hüyük ilçesinde tatlı su balıkçılığında yeni sezonun başlamasıyla birlikte su ürünleri sektörüne yönelik eğitim ve bilgilendirme çalışmaları da hız kazandı.
Konya'nın Hüyük ilçesinde tatlı su balıkçılığında yeni sezonun başlamasıyla birlikte su ürünleri sektörüne yönelik eğitim ve bilgilendirme çalışmaları da hız kazandı.
Türkiye'nin önemli tatlı su balığı üretim merkezlerinden Beyşehir Gölü'ne kıyısı bulunan Hüyük ilçesinde faaliyet gösteren su ürünleri işleme ve değerlendirme tesisinde sektör temsilcilerine yönelik bilgilendirme toplantısı düzenlendi.
Toplantıya Konya İl Tarım ve Orman Müdürlüğü Balıkçılık ve Su Ürünleri Şube Müdürü Yücel Doğan ile şube teknik personeli katıldı. Programda, 1380 Sayılı Su Ürünleri Kanunu ile Su Ürünleri Yönetmeliği kapsamında üretim, işleme, kayıt, izlenebilirlik, denetim süreçleri ve sektörün yerine getirmesi gereken yasal yükümlülükler hakkında katılımcılara kapsamlı bilgiler aktarıldı.
Eğitimde ayrıca sektör temsilcilerinin soruları yanıtlanırken, mevzuatın doğru uygulanmasına yönelik değerlendirmelerde bulunuldu.
Yetkililer, sürdürülebilir su ürünleri üretiminin desteklenmesi, güvenilir gıda arzının sağlanması ve yasal düzenlemelere uyumun artırılması amacıyla eğitim ve bilgilendirme faaliyetlerinin aralıksız sürdürüleceğini ifade etti.





